Kostaryka

Wodospady Blue Falls i trekking przez dżunglę

Jednymi z największych skarbów Kostaryki są wodospady, a jednym z najbardziej zachwycających z nich są wodospady Blue Falls. To imponujący zestaw siedmiu wodospadów położony w samym sercu Kostaryki, otoczony bujną dżunglą, których główną atrakcją jest charakterystyczna, turkusowa woda. Blue Falls to prawdziwa perła kostarykańskiej przyrody! Zapraszam na trekking przez dżunglę do wodospadów Blue Falls.

kostaryka

Blue Falls – trekking po dżungli

5-godzinny trekking po dżungli był o wiele bardziej emocjonujący niż zakładaliśmy. Wybraliśmy opcję full, czyli wycieczkę po całym kompleksie wodospadów Blue Falls, które swój kolor zawdzięczają minerałom z pobliskich wulkanów – Paos i Viejo. Zanim weszliśmy na szlak, byliśmy już cali mokrzy od deszczu. Pora deszczowa rządzi się swoimi prawami. Potem pogoda się poprawiła, ale to już nie miało znaczenia. Przechodziliśmy przez rzeki, z wodą do kolan, byliśmy ochlapani przez wodę z wodospadów i wspinaliśmy się po małych górkach, które obsuwały się od błota. Przez krowie placki chyba też przechodziliśmy. Nurt rzeki był silniejszy niż moje nogi i gdyby nie przewodnik, zostałabym w tej rzece.

Wodospady Blue Falls i trekking przez dżunglę

Przed trekkingiem przewodnik zasugerował, żebyśmy wzięli sobie po dwa kijki. Zdecydowanie ułatwiły przedzieranie się przez dżunglę i silny nurt rzeki. Śliskie kamienie były dodatkowym utrudnieniem. Początek trasy jest łatwy, ale dalsza część wymaga intensywnej wędrówki przez las tropikalny.

No i zobaczyliśmy mimozę, która zamyka liście, kiedy ktoś ją dotknie. Roślina symbolizuje wrażliwość i wstydliwość 😉 Kilka lat temu w Norwegii nauczyłam się, że na takim wyjeździe mokre włosy i brudne ubrania mogą być stałym elementem krajobrazu. No i są – duża wilgotność sprawia, że ubrania wolniej schną, a nasz zbiornik na wodę wcale nie ma aż tak dużej pojemności. Woda do gotowania wygrywa z prysznicem. Mimo wszystko, z czasem można się do tego przyzwyczaić i po prostu cieszyć się wycieczką.

Wodospad Catarata del Toro

Na sam koniec, na oparach sił udaliśmy się do wodospadu Catarata del Toro. Wysoki jest na 90 metrów i zanurza się w kraterze wygasłego wulkanu. Moim zdaniem pozostałe wulkany ukryte w dżungli z turkusową wodą robiły większe wrażenie niż ten gigant.

Przewodnik podkreślał, że to jest nasza wycieczka i mamy tyle czasu na postój, kąpiel w wodospadzie, zdjęcia ile chcemy. Mówił tylko po hiszpańsku, więc już nie miałam wyjścia, żeby nie używać tego języka. Ci ludzie są tu mega przyjaźni ❤ Zdecydowanie polecam wybrać dłuższą, kilkugodzinową wycieczkę, aby poznać mniej zadeptane zakamarki Kostaryki.